Amazon.com купува китайски сайт за електронна търговия за $75 млн.
Американският гигант Amazon.com съобщи, че влиза на китайския пазар за електронна търговия чрез закупуването на Joyo.com - най-голямата компания за онлайн продажби на дребно на книги, музика и филми в Китай.
Сделката е за 75 млн. долара, от които 72 млн. в кеш, като се очаква да бъде финализирана през третото тримесечие на 2004 г.
Според очакванията закупуването на Joyo.com ще осигури 80 млн. нови потенциални клиенти, като по този начин сайтът ще се превърне в седмия най-важен пазар на Amazon.
Представители от създадената през 2000 г. Joyo.com коментират, че покупката ще бъде много добра възможност за клиентите им, тъй като се смята, че опитът на Amazon.com ще спомогне за развитието на китайската онлайн търговия.
Amazon.com уточняват, че не очакват покупката да се отрази значително на продажбите й или на оперативната печалба за третото тримесечие или цялата 2004 г. финансовата година.
Американският гигант вече има участие на пазара в Канада, Великобритания, Франция, Германия и Япония.
_________________

|