Световните продажби на флаш памет, използвани за цифровите фотоапарати и устройствата за записване на музика, са се увеличили с 6,2% за второто тримесечие в сравнение с предходното сочи американско изследване, в което се подчертава, че конкуренцията между производителите в сектора се е засилила.
Оборотът от продажбите на флаш памет възлиза на 4,3 млрд. долара за периода април-юни, уточняват от агенция iSuppli.
“Надпреварата за челна позиция на пазара за флаш памет се е засилила през второто тримесечие”, коментират още от агенцията. През последното тримесечие разликата в пазарния дял между първия и четвъртия производител се е равнявала на 7,5 пункта срещу 13,3 пункта за предходното тримесечие.
Увеличеното търсене на продукта се е отразило най-благоприятно на Samsung Electronics, чиито продажби възлизат на 907 млн. долара (752 млн. евро), което обаче е спад от 4,6% в сравнение с оборота на компанията за първото тримесечие. Пазарният дял на южнокорейския гигант за второто тримесечие възлиза на 21,2% срещу 23,6% през предходното.
Компанията Toshiba заема второ място с оборот от 740 млн. долара (614 мнл. евро), или понижение с 2,6% сравнено с предходното тримесечие. Пазарният дял е 17,3% срещу 18,8% за първото тримесечие.
Джойнтвенчърът Spansion (Advanced Micro Devices и Fujitsu) заема трето място с оборот от 673 млн. долара, или ръст от 7,2% при пазарен дял от 15,7%.
На четвърто място се нарежда Intel, който отбелязва ръст на продажбите от 41%, или 587 млн. долара и пазарен дял от 13,7% (срещу 10,3% за първото тримесечие).
_________________

|