ДРУЖБА 2

http://forum.d2-online.net
Дата и час: Чет Май 09, 2024 11:34 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2004 9:29 am 
Offline
Site Admin
Site Admin

Регистриран на: Вто Дек 10, 2002 11:01 pm
Мнения: 1334
Местоположение: C2H5OH
Napster изпревари по продажби iTunes след успешно навлизане в Европа

Услугата за продажба на музика онлайн Napster набра значителна преднина пред основния си конкурент iTunes. Силното представяне на Napster се дължи на пускането на услугата във Великобритания в сряда.

Napster изненада множество специалисти в сектора, отваряйки в сряда онлайн магазина си във Великобритания, докато се очакваше навлизането му на европейския пазар да се осъществи в края на лятото.

От Apple все още отказват да съобщят точната дата на стартирането на първия музикален магазин iTunes в Европа, като отварянето му е предвидено за края на годината.

Преднината над iTunes в момента се оценява като много важна за Napster. Преди 6 месеца в САЩ услугата на Apple го изпревари значително и досега беше доста по-напред по продажби.

„Музикалният пазар в Обединеното кралство се изчислява на 2 млрд. долара. Той е третият по големина в света, следователно е много важен за нас”, заявява Кристофър Горог, изпълнителен директор на Roxio, американският софтуерен производител, който притежава Napster.

Ценовата война вече започна

Napster се впуска на европейския пазар в момент, когато конкуренцията вече е доста ожесточена. Основният му конкурент, британската OD2, в средата на седмицата обяви, че ще намали наполовина цената за доставка на 5 от най-големите си клиенти – сайтове за купуване на музика онлайн, за да запази лидерската си позиция в Европа. Тези клиенти са именно: Wanadoo, Tiscali, Coca-Cola, Virgin Megastores и MSN на Microsoft.

Новината за засилването на конкуренцията и свалянето на цените се посрещна благоприятно от музикалния сектор.

Все по-масовото използване на мрежите за обмен на пиратски музикални файлове се смята за една от основните причини за упадъка на музикалната индустрия на Стария континент.

„Навлизането на Napster в Европа е доказателство, че интернет стратегията ни в момента е в процес на развитие. Надяваме се скоро да се появят и други законни онлайн музикални услуги”, казва Джей Берман, директор на Международната федерация на звукозаписната индустрия.

През следващия един месец каталогът на Napster е достъпен на адрес http://www.napster.co.uk, като той ще включва 700 000 заглавия.

Обявената цена за песен е 1,09 лири (1,62 евро) и 0,99 лири (1,47 евро) за абониралите се за услугата.

Клиентите на Napster ще могат и да слушат музика онлайн ("stream"), без да имат възможност да я записват, като месечният абонамент за това е 9,99 лири (14,84 евро).

След като узакони бизнеса си, Napster отново се появи на музикалния пазар през октомври в САЩ. Оборотът му оттогава досега е достигнал 9,7 млн. долара.

Продажбите на iTunes пък са достигнали над 70 млн. долара от пускането му през април 2003 г.

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов