Клиенти на немските Postbank и Deutsche Bank жертви на интернет измама
2 млн. са жертвите на интернет измами в САЩ за 12 месеца, установени са щети за $1,2 млрд.
Клиентите на немските банки Postbank и Deutsche Bank са станали жертви на опити за измама по интернет през последните дни. Измамата е била осъществена чрез фалшиви сайтове на онлайн банките, които били своевременно затворени, съобщиха представители на двете институции.
Техниката, наречена Phishing (думата е образувана от английските думи "Password" и "fishing") с която са извършени измамите, изпраща електронни съобщения на клиентите и ги препраща към фалшивите сайтове, които имитират дизайна на официалните сайтове. След това клиентите трябва да вкарат паролата си и секретния код.
След като вече имат тези кодове измамниците могат да осъществяват банкови операции от името на жертвите.
Postbank е успяла с помощта на полицията да затвори фалшивия сайт. През почивните дни измамниците опитали измама и с клиенти на Deutsche Bank. Фалшивият сайт е бил затворен на следващия ден.
“Не можем да спрем разпространяването на такива съобщения”, уточниха от Deutsche Bank. Но пък за сметка на това двете банки правят всичко възможно да предупредят клиентите си и да преустановят опитите за измами.
Техниката Phishing идва от САЩ, където според статистика на института за проучване на пазара Gartner през последните 12 месеца има регистрирани около 2 милиона жертви, като измамите възлизат на 1,2 млрд. долара.
_________________

|